Dinsdag 30 okt: Trip to Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Wouter Have - WaarBenJij.nu Dinsdag 30 okt: Trip to Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Wouter Have - WaarBenJij.nu

Dinsdag 30 okt: Trip to Grand Canyon

Door: WTH

Blijf op de hoogte en volg Wouter

31 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Dinsdag 30 okt.
Vanochtend vroeg opgestaan om 700 mijl te rijden naar de grand Canyon. Lange rit, maar enorm veel verschillende woestijnen gezien. Inzettend droog, en warm. Lange afstanden op de snelweg, helaas moesten we het wagentje een aantal keer tanken. De SuV ding rijdt op benzine en in de bergen heeft het waarschijnlijk een verbruik van 1:3. Gelukkig kost benzine erg weinig: $4,00 per gallon, dat is ongeveer 3,8 liter.

We hebben geen last van orkaan Sandy, we zitten echt veel te ver weg daarvoor.

Rond de klok van 16:00 kwamen we aan in de Canyon. We hebben eerst een hotel gezocht en zijn vervolgens het park opgereden. Een ongelofelijk uitzicht in de Canyon, met ondergaande zon erg bijzonder.

Het hotel heeft superzachte bedden, we zijn vroeg opgestaan dus gaan nu even slapen. Morgen gaan we verder de Canyon in om rond te kijken en misschien wat te wandelen. Het is hier nu nacht en het vriest hier. :((